Natt.

Jag tillhör det folkslaget som älskar att sova men hatar att gå och lägga sig. I alla fall på natten. Klockan är halv två och jag borde ägna mig tid till att sova ut eftersom jag ska till härligheten imorgon. Skolan. Så jävla deprimerande. men behöver bara hålla andan i åtta månader till, sen kan jag andas ut då studenten hägras. Underbart. Måste få tag i en jävla praktikplats. Har fortfarande inte tagit tag i det och känner varken att jag har ork eller lust. Men det måstes. Fast varför måstes det? För att få en fot in i arbetslivet och kunna ha lättare att söka jobb efter gymnasiet? eller för att samhället är i behov av gratis arbetskraft? För det där med att få en fot in i arbetslivet är när det gäller mig redan gjort sedan två år tillbaka. Sen stämmer det nog att det är lättare att få jobb efter praktikperioder, det kan jag inte säga att det inte gör, men vi har hållt på med det är med praktik sen sjätte klass, när hade dem tänkt sig att man är tillräckligt erfaren? Det finns säkert ett jättebra svar på min fråga, men jag är inte intresserad av att höra det, eftersom jag verkligen inte känner för att jobba gratis åtta timmar om dagen i 6 veckor. Speciellt inte när man samtidigt skall gå och dras med sitt andra, riktiga jobb också -som man iofs får betalt på, men som man har tappat lusten för. Nä, det är en sak att diskutera det här med praktikplatser och arbeten, men som jag alltid sagt, vanliga jobb är ingenting för mig. Har aldrig varit. Mitt jobb är att underhålla, så kommer det förbli.

Nu ska jag tända en cigarett och må bra framför ett Svensson, Svensson avsnitt på svt Play. God natt.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Med vaken :(

2008-09-30 @ 01:46:05
URL: http://jth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0