Babbel i natten!

Jag älskar att sova men hatar att gå och lägga mig. Speciellt nu på helgerna då man vill att det ska gå så sakta som möjligt och all tid i världen skall finnas. Även om jag har ett rätt skönt schema i skolan på måndagar så är det ändå deprimerande att vardagen går igång igen efter söndagen. På måndag skall jag jobba också och det är ju inte så populärt från min sida. Har verkligen tröttnat på jobbet, men orkar inte ta mig i kragen och söka nytt. Om jag bara hade tagit studenten som alla andra i min årgång så hade jag gjort så mycket annat nu, jag hade satt igång min karriär på riktigt, men så går det när man tvingas gå om ett år och sedan byter linje, då hamnar man två år efter och blir tvungen att känna sig äldre än lärarna. Förvisso är det bara nio månader kvar nu. Eller borde man säga bara? Det är ju så mycket där emellan, praktiken tillexempel som startar igång efter höstlovet. Jag har lovat min mentor att ta tag i telefonen och ringa runt men som vanligt skjuter jag upp allting. Får nog ta tag i det där på måndag innan skolan bara placerar mig på något random ställe. Vill praktisera med något som har med event att göra, och med tanke på vad jag brinner för så har jag stora funderingar på att ringa Storan eller någon annan stor Teater i stan som kanske skulle kunna tänka sig att ta emot en stackars praktikant i 6 veckor. Praktik har aldrig varit min starka sida, någonsin. Första gången jag praktiserade var jag på ett dagis i Bifrost och jag höll på att mögla bort trots att det bara var två veckor. Det är ju knappast en önskedröm att sitta och läsa en bok för en massa ungar 8 timmar i streck, gratis dessutom. Andra gången praktiserade jag på McDonalds och lovade mig själv efter dem två veckorna att jag aldrig skulle arbeta på ett sånt ställe igen, och vad gör jag nu? Jobbar extra på McDonalds. Sorgligt. Tredje gången jag skulle praktisera hittade min syo ingen praktikplats till mig som var ledig så det slutade med att hon placerade mig på nån idrottsanlägging ute i Hällesåker,  dit inga bussar i hela världen gick, för att städa deras golv o putsa deras fönster i klubbstugan (?) Ren förnedring tyckte jag.
Sedan praktiserade jag ju ett halvår med Amina på Privab under vårt sabbatsår så att vi skulle kunna få behålla vårt studiebidrag, det var däremot riktigt kul, inte själva sysslorna, utan hela grejen med mig och Amina på ett godislager, det gick väl för det mesta åt helvete och vi vände i stort sätt upp och ner på stället för att vi inte var vana vid arbete på den tiden, härliga minnen det. Sen har jag också praktiserat på Din Sko, i ren nödsituation, gick  utan prakitikplats en vecka innan praktiken skulle börja så jag rusade in i första bästa butik. Rena tortyren var det där och jag ville dränka mig i närmsta fontän. Spydde på varenda sko jag såg efter dem tre veckorna. Men jag överlevde iaf, vilket jag inte trodde att jag skulle göra på min senaste praktikplats. Skulle tillsammans med Shvan praktisera på Älfsborgs Fästning. Vi trodde att vi skulle få Guida samtidigt som vi skådespelade och hålla i diverse eventer som skedde där. Men vi var grundlurade. Vi fick städa upp deras bajs i toaletterna och bära lådor med vin i fram och tillbaka genom gångarna tills våra ryggar gick av och rullator behövde inskaffas. (!) . Kan väl säga att det hela slutade med att vårat tålamod brast efter två dagar och en utskällning från Shvans sida till en av de anställda gick av stapeln. Sedan var den praktiken över.
Ser fram emot vad den här kommande har att erbjuda. Vad det än blir.



Tänkte bjuda på lite underhållning, det sitter ju alltid bra:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0