Here we go!

Detta inlägg har en bruksanvisning som följer här nedan. Den är bra att ha för att kunna visa sympati för ägaren av denna blogg. Mycket nöje.

Mario Kart 64 är utvecklat av Nintendo  och är ett racingspel från 1996. Spelet ingår i Mario Kart-serien.

Det gäller att komma först i mål på alla banor, man kan köra mot kompisar eller mot färdiga spelare. Man kan välja att vara olika figurer, till exempel Mario, Prinsessan Peach, Luigi, Donkey Kong, Yoshi, Toad, Wario, och Bowser Det finns flera banor att välja mellan, och så finns det olika cuper med flera olika banor i varje. Spelarna kan dessutom köra strid, en såkallad "battle", mot varandra. Då finns det fyra banor att välja bland.


Nu kan vi börja:


Jag är tolv år igen. Ett underbart tv-spel har tagit över mitt liv på nytt. Hederliga Mario Kart 64 är just nu min nya livskamrat. Mina vänners också för den delen.

Allt började med att min kära vän Moe B hittade spelet på blocket för 500:- och vem undviker ett sådan erbjudande? Super Mario var ju allas våran hjälte när vi var barn så Moe slog till direkt.

Nu har TV-spelet varit vardagsmat för oss sedan dess, att samlas hemma hos Moe bänkade med varsin kontroll i handen händer mer än ofta.
Eftersom vi är några stycken och det bara finns fyra kontroller att använda så använder vi oss av det hederliga systemet att förloraren lämnar över. Vilket ofta är jag, har nämligen lite problem i svängarna, men vem har sagt att man inte kan åka slalom genom banorna så länge det finns staket?
Hur som helst så finns det ingen nåd när vi spelar! Aldrig har vi svurit så mycket åt varandra, aldrig har vi varit så lättstötta och emotionella! Jag menar, fatta hur det känns att ligga först, för att sedan få ett skal i huvudet och hamna sist? Det är en livskris! Det gäller att kriga för att inte börja gråta ibland eller slå ihjäl personen som fick dig att vurpa. Sen finns det ju också lyckotjut och glädjetårar från den lyckliga människa som lyckas hamna etta. Tvåan kan också skatta sig lycklig då och då, för det är ändå silver.
Vi har även lärt känna karaktärerna i spelet och Moe har gjort ett test om vilka som är bäst att använda och tro det eller ej, men Toad och Peach är stjärnorna. För er som inte vet så är Toad Marios lilla svampkompis och Peach är den slyniga prinsessan med orangefärgat hår, fast att dem är så små så är dem snabbast och inte lika klumpiga som te.x Bowser, Wario eller D.K (Donky Kong), som folk tror är dem bästa. Men tji fick ni.
Jag hoppas att ni som läser är chockade över vårat betéende för det är meningen. Jag kan knappt vänta till nästa gång jag får återse Mario & CO, vilket troligtvis blir redan imorgon.

So Long.


Kommentarer
Postat av: Moe

HAhahahahahahahaha vilket liv vi har hahahahahahahaha

2008-09-16 @ 10:16:54
Postat av: Tara

Du är så KLOCKREN Joe :D:D:D Mario & co forever !! :D

2008-09-18 @ 18:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0